Наша мета — пояснити основний процес запису електрогітари і дати вам кілька корисних порад та рекомендацій. Сподіваюся, це дасть вам гарне уявлення про процес та допоможе вам максимально ефективно використати своє обладнання у майбутньому.
Навіть найкраща гітара, підсилювач, динамік та мікрофон у руках кращого інженера та продюсера у світі не змусять поганого гітариста звучати чудово. У гітаристів багато різних стилів та технік, і для їх захоплення вам знадобляться різні методи та використання різного обладнання. Тим не менш, гарне розуміння основ, безліч експериментів і багато терпіння матимуть велике значення для досягнення цього вбивчого звуку.
Насамперед, унікальний звук гітариста залежить від поєднання обладнання та індивідуального стилю самого виконавця, хоча дайте Девіду Гілмору гітару та підсилювач Карло Сантани, і він, ймовірно, все одно звучатиме як Девід Гілмор!
Це дуже добре, мати відмінне гітарне налаштування і витратити коротке життя на те, щоб отримати саме той звук, який вам потрібен, але якщо ви запишете його з погано розташованим або неякісним мікрофоном, ви згаяєте свій час. Так само використання дорогого мікрофона з першокласним ламповим підсилювачем для запису посереднього налаштування також дасть погані результати.
Як завжди в будь-якому звуковому ланцюжку, кінцевий результат настільки хороший, наскільки хороша ваша слабка ланка. В ідеалі всі елементи мають бути одного стандарту від джерела до виходу. Те саме стосується і решти вашої студії; витрачати невеликий стан на мікрофони та підсилювачі — марнування грошей, якщо ви моніторите низькоякісні динаміки з обмеженою частотною характеристикою.
Невеликий підсилювач та мікрофонна установка
Великі гітарні підсилювачі відмінно підходять для живих виступів, але найчастіше моделі меншого розміру найкраще працюють у студії, де простір обмежений. Наявність великого кабінету, що видає гучну гучність, не гарантує відмінний звук під час запису.
Великі гітарні підсилювачі відмінно підходять для живих виступів, але найчастіше моделі меншого розміру найкраще працюють у студії, де простір обмежений. Наявність великого кабінету, що видає гучну гучність, не гарантує відмінний звук під час запису.
Зазвичай краще розміщувати мікрофони близько до динаміка під час запису, де можуть бути досягнуті великі відмінності в звуку з невеликими змінами положення та напряму.
Хороша відправна точка — направити мікрофон прямо на динамік, десь між центром та краєм конуса. Як правило, чим ближче ви помістите мікрофон до центру конуса, тим яскравішим і різкішим буде звук, тоді як наближення до краю дасть м'якший і тепліший тон.
Якщо кардіоїдний мікрофон розташувати дуже близько до дифузора, ви відчуєте "ефект близькості", що надає звуку посилений басовий відгук, і хоча цього ефекту зазвичай уникають у більшості ситуацій запису, він може дуже добре працювати з гітарними підсилювачами, даючи дійсно м'ясистий звук. Змінюючи кут нахилу мікрофона та відстань від динаміка, ви отримаєте трохи різні результати, тому варто виділити достатньо часу для експериментів.
Важливо, щоб ви завжди зверталися до своїх моніторів окремо від живого звуку — навіть якщо звук, що походить від гітарного підсилювача, чудовий, ви повинні переконатися, що він добре переноситься на запис. Якщо у вас немає такої розкоші, як окреме приміщення для запису та помічник інженера, спробуйте надіти закриті навушники при налаштуванні мікрофона — це дозволить точно контролювати запис, не відволікаючись на прямий звук підсилювача.
Використання додаткових мікрофонів, розташованих далі від підсилювача, вловлює більше навколишнього звуку і, як правило, доповнює близьку установку мікрофонів. При використанні цього методу завжди пам'ятайте про відміну фази; це коли два дуже схожі сигнали приймаються з невеликим проміжком часу (через відмінність від джерела), що може викликати проблеми при відтворенні. Якщо сигнал відтворюється на монофонічному пристрої, може повністю зникнути, тому хороший спосіб перевірити наявність потенційних проблем — натиснути на пульті або кнопку моно у DAW. Ви можете виправити будь-які проблеми, викликані придушенням фази на більшості великих пультів мікшера і DAW, просто інвертуючи фазу одного з сигналів. Навіть якщо скасування не є великою проблемою, варто пограти з фазою різних мікрофонних сигналів, так як це може дати зовсім різні результати.